Brinner, är jag hemlös?!

Snacka om att universum skrattar mig rakt upp i ansiktet. Blev väckt av ett telefonsamtal för kanske en halvtimme sen av en person som jag känner att det brinner i mitt lägenhetshus i Umeå. Va? Du skojar, klart det inte kan göra det. Men jo visst fan gör de det. För det första är jag riktigt glad att jag befinner mig 40 mil därifrån i en säng hemma hos mamma och pappa och inte i lågorna i Umeå. För det andra börja jag tänka på alla saker jag har i lägenheten, visst, det mesta går ju att ersätta..men finns mycket som inte gör det. OM min lägenhet nu är förstörd, det vet jag ju inte heller. Enligt VK verkar vissa lägenheter klara sig, medans elden har nått vissa via ventilationen. Alltså 1000 frågor som cirkulerar i mitt huvud. Visst täcker hemförsäkringen, vad hade jag i lägenheten, kommer jag kunna bo där, är det rökskadat? Ja, listan kan väl göras hur lång som helst.
Medans jag satt här och funderade kom jag på att medans jag stod och väntade på att min lillebror skulle hämta mig i fredags för att åka upp hit så stod jag och läste lappen i entrén på trapphuset om bränder och att de inte ska stå saker i trapphuset osv..Där stod jag och tänkte, vadå, här kommer det ju inte brinna, ungefär..men ja, där fick jag så jag teg....

Ska försöker somna om snart, börjar lugna ner mig lite...kan ändå inte göra så mycket nu, får väl ringa runt lite i morron...

Emma - hemlös eller inte?!

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0