Senaste nytt om branden!

Ja, senaste 1½ dygnet har jag i princip bara haft branden i huvudet. Vad händer, vad finns kvar, hur blir det med försäkringen, osv, osv.
De jag vet just nu är iaf att det är ju vatten och rökskadat. Hur mycket och om det har brunnit just hos mig vet jag inte, och ingen jag frågat vet det heller. Men min kvartersvärd sa att han trodde det gått rätt hårt åt hörnlägenheterna (min lägenhet ligger just i ett hörn). Jag går just nu in med inställningen att allt är borta, så man inte blir besviken sen. Försäkringsbolagen ska gå in i lägenheterna i morron och försöka dokumentera skador. Jag åker, som det ser ut nu, ner på måndag och är där över dagen eller sover en natt. Ska då få gå in i lägenheten själv och se hur det ser ut och kanske ta med mig saker om något nu är helt ännu. Ta lite foton, för att underlätta för mig själv när jag ska börja skriva ner alla saker som är förstörda som jag ska få ersättning för.

Känns dock mycket bättre idag än det gjorde igår. Men känns väldigt overkligt och jag är lite rädd för att åka ner dit och gå in dit själv eftersom jag inte vet vad jag kommer mötas av. Spökhus är väl vad det är just nu och kommer nog vara en lång tid framöver. Jag kommer nog aldrig mer kunna bo där, så det gäller väl sen att leta ett nytt boende till hösten..jag slipper ju flyttpacka iaf..man får väl se det positiva i allt..haha..
De som känns bra iaf är att jag inte var där som jag skrev innan och att lägenheten egentligen inte var hemma. Hur menar du nu undrar ni säkert?! Ja, visst var lägenheten hemma, men jag visste ju att jag inte kommer bo där för evigt, kanske bara 1½ år till, sen kasnke man skulle sökt sig till andra städer pga av jobb. Så på det sättet hade man ju inte rotat sig såå mycket där. Sen är de flesta sakerna i lägenheten oxå sånt som man säkert skulle köpt nytt när man hittade sig något mer permanent, iaf möblerna..egentligen allt utom sängen som var helt ny. Tråkigt är oxå med alla kläder, jag har inte lättast att hitta kläder och skor som sitter bra..och mycket av mina grejer är inköpta i USA och Canada när jag varit där..lite svårt att ersätta i sverige...Men det jag är mest lessen över är min gosedjur Tigi som jag har haft sen jag knaske var fem år som jag hade med mig överallt. Skulle den vara hel kommer jag nog göra allt för att se om den går att "rädda". Men jag tvivlar...Sen mormors servis som jag fick när hon dog, det är ju oxå sånt man inte kan ersätta om den är förstörd :(

Men men, allt löser nog sig, det brukar ju göra det...

Hoppas ni har det lite mer bekymmersfritt! :)

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0