Tända ljus...

Yes, rubriken stämmer, tro det eller ej. Sitter själv här hemma i lägenheten i mörkret, kollar lite tv och har tänt ljus..Fast jag inte har städat min lägenhet (som jag skrivit om i tidigare inlägg). Tänkte jag skulle testa på det, och vet du vad, rätt mysigt ändå...kanske är jag en tjej som gillar tända ljus själv ändå..haha ;)

Helgen har vart bra, på fredag var jag hos Mari. Kollade tv, åt lite onyttigt och pratade om allt mellan himmel och jord! Tvingade min lillebror att komma och hämta mig på natten, ville inte riktigt gå hem själv i mörkret. Inte för att jag är super rädd, men lite obehagligt kan det vara och mamma tycker inte om det så hon sa att jag kunde ju fråga lillebror..Och han är ju snäll och var skyldigt mig det från förra helgen :D

I går var jag på stan. Måste säga att det finns verkligen snälla människor i Umeå, vilken servicekänsla. Anledningen till att jag tog mig ner till stan var att mamma hade ringt och lagt undan en present på Ute Butiken till min pappa som jag skulle hämta innan vi åker upp till ötå på torsdag (Yes, ska åka hem, ska bli riktigt skönt!). När kom fram till butiken hade som STÄNGT, jag var 20 min sen. Faaaaaan tänkte jag, hade ingen lust att åka tillbaka ner på stan senare i veckan, inte bra för min plånbok! Iaf, för att göra en lång historia kort, dom var kvar i butiken och höll på att räkna kassan, såg mig, släppte in mig, väntade på att jag hämtade ut pengar,  slog in paketet åt mig fast dom som sagt redan hade stängt. Killen var rätt söt oxå, eller så blev han bara det för att han var så grymt trevlig! Tack tack tack var det enda jag kunde säga. Fortsatte därefter till Lindex vart jag slösade lite pengar på mig själv och hittade även lite grejer till Mias bebbe. Tänka sig att hon snart är här :)
Resten av kvällen tog jag det bara lungt, vilket jag fortsatte med idag. Chillat både hemma och hos Mari, alltid lika trevligt :)

Nu ska jag plocka lite här, sen på in på svt och kolla klipp på Anja Pärson, såg att dom hade nåt om det på sporten som jag missa. Läängtar tills alpina säsongen är igång!
Sen kanske man ska sova oxå, hoppas jag får lugn i kroppen ikväll.....

***


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0