Tankar om hösten

Mysfaktorn såhär i höstmörkret verkar vara stor i detta avlånga land. Vet hur många gånger jag läst/hört folk som tänt ljus och satt sig  i soffan med en bra bok, thé och lite skön musik under den senaste veckan. Jag måste erkänna att jag inte riktigt är den tjejen. Visst uppskattar jag det massor och går inte direkt och blåser ut ljusen om jag är hemma hos någon. Men vill jag mysa lägger jag mig oftast i soffan under täcket och slår på nån bra film, vilket avnjuts i mörker :) Och som jag sa till HD idag, om jag ska tända ljus och mysa måste det vara helt städat i lägenheten för att jag ska kunna njuta av det. Och ni som känner  mig vet ju att jag kanske inte är världens bästa på att vika in mina kläder i garderoben eller sätta undan alla mina papper, osv.
Kanske borde lära mig nåt från alla andra, jag äger ju faktiskt ljus i dagsläget (gjorde jag inte när jag bodde i Luleå, fråga Katta ;D :).  Man kanske blir harmonisk då?!
Förövrigt så tycker jag oxå att hösten är jättemysig, men samtidigt så saknar jag redan sommarens ljusa nätter!!

***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0